Jakie usterki występują w silnikach wysokoprężnych?
Silniki wysokoprężne charakteryzują się wysokim momentem obrotowym, dużą dynamiką i wysoką mocą. Dzięki tym parametrom silnik wysokoprężny jest ekonomiczny i wydajny. Należy jednak pamiętać o tym, że wymaga on prawidłowej eksploatacji i konserwacji, aby nie ulegał awariom. Zachęcamy do zapoznania się z poniższym wpisem, w którym wyjaśniamy, jakie są najczęstsze usterki w silnikach wysokoprężnych. Życzymy udanej lektury.
Co najczęściej ulega awarii w silnikach wysokoprężnych?
Silniki wysokoprężne mają dobre parametry techniczne, jednak wymagają one odpowiedniej eksploatacji. W innym przypadku mogą okazać się podatne na liczne awarie. W silnikach wysokoprężnych szybko zapycha się filtr cząstek stałych, który sprawia, że auto staje się powolne i słabiej reaguje na przyspieszenie. W silnikach wysokoprężnych awarii często ulega też turbosprężarka, której głównym zadaniem jest zwiększanie mocy pojazdu. Do objawów jej uszkodzenia należą niepokojące dźwięki dobiegające spod pokrywy silnika, spadek mocy pojazdu i zwiększone zużycie oleju. W silnikach wysokoprężnych na awarię jest też narażony układ wtryskiwaczy, który dostarcza paliwo do cylindrów silnika.
Jakie są przyczyny usterek silników wysokoprężnych?
Należy pamiętać o tym, że silniki wysokoprężne to wydajne i solidne urządzenia, które sprawiają, że jazda autem jest komfortowa i ekonomiczna. Niestety nieumiejętna jazda może być przyczyną licznych usterek w silniku wysokoprężnym. Kierowcy często zapominają o regularnej wymianie oleju i sprawdzaniu stanu technicznego poszczególnych podzespołów pojazdu. Do błędów należy też wkręcanie samochodu na zbyt wysokie obroty bezpośrednio po jego uruchomieniu i gwałtowne hamowanie. Dlatego też należy zwrócić uwagę na odpowiedni styl jazdy i wykonywanie bieżących napraw mechanicznych w sprawdzonym warsztacie samochodowym.